.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش قدرت مغز از سن 27 سالگي
كاهش قدرت مغز از سن 27 سالگي

محققان دانشگاه ويرجينيا دريافتند كه توان مغز در سن 22 سالگي به نقطه اوج مي‌رسد و از سن 27 سالگي به تدريج قدرت آن رو به انزال مي‌رود.

به گزارش ايسنا، پروفسور تيموتي سالت‌هاوس در مطالعات دقيق و عميق خود در اين زمينه دريافته است كه قدرت استدلال،‌ سرعت فكر كردن و ديد فضايي همگي در سال‌هاي پاياني دهه‌ 20 سالگي كم كم كاهش پيدا مي‌كنند.

به اين ترتيب پروفسور سالت‌هاوس تاكيد مي‌كند كه روش‌هاي درماني و توانبخشي براي متوقف و يا معكوس كردن جريان پيري بايد از سال‌هاي پيش از ميانسالي آغاز شده و به كارگفته شود.

سالت‌هاوس براي بررسي قدرت ذهني افراد روي دو هزا ر شخص سالم در گروه‌هاي سني 18 تا 60 ساله مطالعه و آزمايش كرد. در اين آزمايشات داوطلبان كارهايي چون حل كردن معما، به ياد آوردن واژه‌ها و نقل جزييات و الگوهاي نقطه‌اي در حروف و نشانه‌ها را انجام مي‌دادند.

پژوهشگران دريافتند كه اولين نشانه كاهش توان و كارآيي ذهن در آزمون‌ها در سن 27 سالگي مشاهده مي‌شود،‌ اما از سوي ديگر معلوم شد كه قدرت حافظه تا سن 37 سالگي دست نخورده و پا برجا باقي مي‌ماند، اما در عوض توانايي‌هاي مغز كه مبتني بر دانش جمع‌آوري شده است، از جمله انجام آزمون‌هاي مربوط به لغات و اطلاعات عمومي، ‌تا سن 60 سالگي افزايش مي‌يابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.